Vážení priatelia,
zdá, sa, že si Adrenalín svojich prívržencov nachádza, zdá sa, že by sa náš magazín mohol ujať. Začiatky sú však začiatky a keď sa hovorí, že bývajú zložité, možno len ďalšou skúsenosťou potvrdiť, že je to pravda. Ťažko už teraz hovoriť o nejakej štatistike, ale najväčší záujem o magazín je zatiaľ medzi paraglidistami. Hoci ponúkame priestor aj ultralightistom a rogallistom. Aj ďalším, čo majú čo do činenia s lietaním či s adrenalínom. Stále platí naša výzva, aby ste sa ozvali, napísali. Všeličo ste zažili, na mnohé by ste chceli upozorniť, nech sa páči, máte priestor. Našim cieľom je položiť základy časopisu o amatérskom lietaní. Bol by v poradí už desiatym z tých, ktoré u nás vychádzali. Napísal nám o tom pán Ľudovít Mikula z Novej Dubnice: O amatérske lietanie bol na Slovensku záujem vždy, preto amatérski piloti mali aj svoj časopis. V roku 1936 začal v Bratislave vychádzať dvojtýždenník v slovenskom jazyku "Letectvo". Tento prvý letecký časopis redigoval Gabriel Vlasák. Po vyhlásení slovenskej autonómie premenovali časopis na "Letectvo - Slovenské krídla" a po vzniku Slovenského štátu sa stal "Slovenskými krídlami". V Trenčianskych Biskupiciach v roku 1942 vydávala Letecká škola slov. vzdušných zbraní špeciálny letecký časopis "Vzlet", ktorý zanikol v auguste 1944. Od roku 1946 vydával Slov. národný aeroklub obrázkovú "Leteckú revue Let". Zanikla v roku 1948. Potom na Slovensku vychádzali až do roku 1952 "Letecké noviny", šéfoval im redaktor Ertl. Noviny sa na základe politického tlaku spojili s českým "Letectvím" a vznikol celoštátny časopis "Křídla vlasti". Po čase zmenil názov na "Letectví a kosmonautika". Redakcia Adrenalínu sa obracia na svojich čitateľov s prosbou o zapožičanie niektorých čísel časopisov či novín, ktoré pán Mikula uvádza. Možno bude zaujímavé pozrieť sa trochu do histórie práve na stránkach nášho magazínu. Vopred ďakujeme. Zalistujte si teda v druhom čísle Adrenalínu a vyberte si tú svoju tému. Určite tam je.

Maťo Škvarka

Nasledujúci článok